Lämna ett klagomål
För oss är det viktigt att du som kund är nöjd med oss och våra tjänster. Om du skulle vara missnöjd med något vill vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig med ditt ärende.
Tryck på knappen nedan för att skicka ett e-postmeddelande till vår Klagomålsansvarig.
Klagomålsansvarig
Klagomålsansvarig är Sebastian Ahlbäck och för att hjälpa dig vidare till rätt instans behöver honom information om:
· Ditt namn, adress och telefonnummer
· Beskrivning av ditt ärende och vad du anser är fel
Du når enklast klagomålsansvarig via klagomål-knappen högst upp på sidan og mejl: sebastian.ahlback@consortnordic.se. Du kan också skicka ett brev till oss till Åbäcksgatan 6A, 431 67 Mölndal, men då dröjer svaret något längre.
Råd och hjälp från oberoende organisationer och myndigheter
Om du har kontaktat oss och inte är nöjd med vår återkoppling eller hantering av ditt ärende kan du alltid kontakta nedan oberoende organisationer och myndigheter för ytterligare råd och hjälp.
Du kan även välja att hänskjuta ditt ärende till rättslig prövning vid allmän domstol. Observera att det kan tillkomma kostnader vid en sådan prövning.
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
ARN är en nämnd för alternativ tvistlösning som lämnar rekommendationer på hur tvister mellan konsumenter och näringsidkare bör lösas. En anmälan till ARN ska vara skriftlig. För att nämnden ska pröva ärendet finns bland annat vissa värde- och tidsgränser. Banken åtar sig att medverka i Allmänna reklamationsnämndens behandling av tvisten.
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174
101 23 Stockholm
08-08-508 86 000, fax 08-555 017 01
Andra vägar för rådgivning och prövning
Du som är privatperson kan få rådgivning i frågor som rör försäkring eller skadereglering genom att kontakta:
Konsumenternas Försäkringsbyrå, www.konsumenternas.se
Box 24215, 104 51 Stockholm, tel. 0200-22 58 00
Konsumentverket, www.konsumentverket.se
Box 48, 651 02 Karlstad, tel. 0771-42 33 00
Hallå Konsument, www.hallakonsument.se
Box 48, 651 02 Karlstad, tel. 0771-525 525
På Hallå Konsument hemsida hittar du också kontaktuppgifter till konsumentvägledningen i din kommun, dit du kan vända dig för råd och hjälp.
Övriga instanser
Det finns alltid möjlighet att väcka talan i allmän domstol, www.domstol.se